Source-To-Pay: Procesul strategic de achiziții

Elaborează propria procedură de achiziții și descoperă oportunitățile de eficiență, efectivitate și reduceri de costuri care rezidă în procesul de selectare strategică a furnizorilor.

Curs E-learning

“Amărăciunea calității proaste persistă mult timp după ce dulceața prețului mic este uitată”. Benjamin Franklin

Selectarea strategică a furnizorilor este esențială pentru a asigura eficiența și succesul pe termen lung al unei organizații.

Aceasta implică nu doar alegerea furnizorilor pe baza prețului cel mai mic, ci și evaluarea unor factori critici precum calitatea produselor, capacitatea de livrare, stabilitatea financiară a furnizorului, inovația și compatibilitatea culturală.

Prin selectarea strategică a furnizorilor, o companie poate minimiza riscurile asociate cu întreruperile lanțului de aprovizionare și poate construi parteneriate durabile care să sprijine obiectivele de afaceri pe termen lung.

În plus, o abordare strategică în selectarea furnizorilor permite organizațiilor să îmbunătățească eficiența operațională și să reducă costurile totale de achiziție.

Pe lângă aspectele operaționale și financiare, într-un peisaj de afaceri tot mai orientat către sustenabilitate, alegerea furnizorilor care respectă standardele de etică și de protecție a mediului poate ajuta la construirea unei reputații pozitive și la evitarea riscurilor de conformitate.

CURRICULA

MODULUL I: ANALIZA ȘI DEFINIREA NEVOII

  • Rolurile și responsabilitatile funcției de achiziții

  • Principii aplicabile achizițiilor

  • Etapele procesului strategic de achizitii

  • Analiza cererii și nevoilor afacerii

  • Redactarea specificațiilor proiectului de achiziți

MODULUL II: ANALIZA PIEȚEI ȘI A PORTOFOLIULUI DE ACHIZIȚII

  • Analiza portofoliului de achiziții Peter Kraljic
  • Evaluarea capabilităților furnizorilor – modelul RAQSCI
  • Strategia de ofertare competitivă
  • Tipuri, metode și proceduri de achiziție
  • Cererea de oferta

MODULUL III: ANALIZA PREȚURILOR ȘI A OFERTELOR

  • Costurile totale ale achiziției 

  • Comparația prețurilor și a ofertelor

  • Criterii de departajare și evaluare

  • Desemnarea câștigătorului

  • Etica și conduita în achiziții

TRAINERS

Alina IONIȚĂ

Alina IONIȚĂ

Alina Ioniță, fondatoare Purchasing Training SRL, este unul dintre primii traineri români în managementul strategic al achizițiilor, prezentă în domeniu încă de pe vremea când importanța și rolul managementului strategic al achizițiilor, ăn România, abia se conturau.

Prin programe de training și consultanță în domeniul achizițiilor strategice, Alina a contribuit activ la  fundamentarea achizițiilor din Romania pe baze moderne.

Expertiza ei este consolidată și susținită prin studii de specialitate și de cei peste 15+ ani de experiență practică în domeniul achizițiilor strategice în diferite companii și industrii. A administrat bugete de sute de milioane de euro, a generat economii de milioane de euro și a coordonat echipe și proiecte complexe de achiziții în corporații multinaționale.

În anul 2015 înființează compania Purchasing Training SRL și își dedică astfel activitatea susținerii specialiștilor din domeniul achizițiilor din mediul privat, prin programe de training, consultanță și mentoring. Printre clienții ei se numără companii importante din țară și de peste hotare.

În 2020, prin publicarea cărții Strategiesemnificație și sens în achiziții, devine primul autor roman de carte de procurement.

În anul 2023 lansează Procurement HUB, prima platformă de e-learning în procurement, destinată profesioniștilor din achiziții din mediul privat

Expertiza ei este consolidată de studii de specialitate în economie, achiziții, economie comportamentală, coaching și NLP.

OBIECTIVE DE ÎNVĂȚARE

    • Importanța, rolurile și responsabilitățile funcției de achiziții – cu ajutorul acestor cunoștințe vei putea aduce un plus de valoare în compania ta.
    • O structură logică formată dintr-o serie de pași ușor de parcurs pentru a-ți construi în mod corect procesul de achiziții, indiferent de specificul proiectului tău.
    • Cum să-ți construiești strategii distincte de achiziție și negociere cu furnizorii în funcție de tipologiile de produse și furnizori.
    • Cum să treci de la o abordare reactivă, de „stingere a incendiilor” la preîntâmpinarea acestora, printr-o atitudine strategică și proactivă.

CUI SE ADRESEAZĂ

  • Profesioniștii din domeniul achizițiilor care nu au mai participat până acum la un training specializat  de achiziții.
  • Persoanelor interesate să deprindă o profesie dinamică, aflată într-un trend ascendent ca popularitate și recunoaștere;
  • Partenerilor de afaceri care intră în contact cu personalul de achiziții din alte organizații, pentru a deprinde modul de gândire strategic al proiectelor de achiziții și a beneficiilor pe care urmarea pașilor corecți le aduce atât clienților cât și furnizorilor;
  • Clienților interni implicați în proiectele de achiziții;
  • Consultanților implicați în proiecte de restructurare organizațională în scopul integrării corecte a funcției de achiziții în noile procese.
  • Antreprenorilor care vor să deprindă modul corect de selectare a furnizorilor și de gestionare a cheltuielilor cu furnizorii.

DESPRE NOI

180° TRAINING

  • Oferim cea mai amplă gamă de traininguri in domeniul achizițiilor strategice.
  • Credem în specialiști, produsele noastre fiind elaborate de experți în domeniu.
  • Dezvoltăm în permanență cursuri care să raspundă cât mai bine nevoilor profesioniștilor din achiziții, de la începători, la manageri și antreprenori.

360° CONSULTANȚĂ

  • Diagnosticăm modul actual de organizare și funcționare al departamentului de Achiziții.
  • Conducem o analiză a decalajelor situației actuale față de cele mai bune practici în achiziții.
  • Elaborăm si adaptăm procedurile, simplificăm fluxuri, standardizăm documente, clarificăm responsabilități.

CARTE DE PROCUREMENT

  • Prima carte de procurement scrisă de un autor român
  • Propunem cărți destinate profesioniștilor din purchasing, concepute pentru a satisface nevoia de informare încreștere constantă.

PROCUREMENT HUB
E-learning platform

ProcurementHub.ro oferă răspunsuri și soluții la majoritatea provocărilor profesiei, multe dintre eleîmpărtășite de colegi și concurenți, dorința noastră fiind să creăm prin această revistă un cadru interactiv încare profesioniștii din achiziții private își împărtășesc experiența.

PROGRAMA CURSURI

Cel mai amplu spectru de resurse de educatie și dezvoltare pentru profesioniștii în achiziții din Romania.

Source – To Pay
Procesul strategic de selectare a furnizorilor
Negociere
si
psihologie in achizitii
Analiza
 
cheltuielilor
Managementul performanței și relațiilor cu furnizorii
modul II
Managementul
functiei
de achizitii
Managementul
categoriilor
de achizitii
YEARS
+
SESSIONS
+ 0
TRAINEES
+ 0
COMPANIES
+ 0

PORTOFOLIU

CONTACT

PROCUREMENT HUB SRL
CUI 46320003
J29/1665/2022

Tel: 0040 723 302 646
Email: alina.ionita@purchasingtraining.ro

PURCHASING TRAINING SRL CUI 34378214 J40/4658/2015 Tel: 0040 723 302 646 Email: alina.ionita@purchasingtraining.ro