Cartea ”Strategie, Semnificație și Sens în Achiziții” răspunde unei nevoi de cunoaștere în creștere în domeniul Achizițiilor, fiind prima de acest gen scrisă de un autor român. Este precum o călătorie inițiatică în domeniu, pe parcursul ei cititorul însușindu-și, într-un mod facil, o serie de elemente esențiale printre care putem enumera:
- Importanța în creștere a achizițiilor pentru organizații
- Modul în care semnificația și obiectivele achizițiilor s-au îmbogățit pe parcursul anilor, odată cu schimbările economice, sociale, tehnologice.
- Evoluția responsabilităților achizițiilor și creșterea complexității rolurilor profesioniștilor în Achiziții, menite să susțină obiectivele de profitabilitate, control al operațiunilor și diminuare a riscurilor organizației.
- Înțelegerea particularităților de achiziție a serviciilor față de bunuri
- Eliminarea sau diminuarea probabilității de apariție a riscurilor aferente achizițiilor
- Înțelegerea raporturilor de putere între cumpărători și furnizori, a importanței produselor și complexității pieței, care dictează cadrul negocierilor cu furnizorii și strategia optimă de achiziție, distinctă de la categorie la categorie.
- Abordarea corectă a proceselor de selectare a furnizorilor, bază pentru performanță și profitabilitatea ulterioară.
- Conștientizarea de către Achiziții a strategiei concurențiale a companiei.