Pentru a fi în fața schimbărilor, achizițiile trebuie nu doar să evolueze, ci să inoveze. Repede.

În mijlocul perturbărilor continue, este timpul ca liderii de achiziții să fie perturbatori, să aducă funcția la viață, să lucreze peste silozuri și să-și schimbe reputația de la reducerea costurilor la axarea pe clienți și dezvoltarea afacerii; acest lucru poate fi realizat printr-o transformare totală care implică manageri și colegi, permițând achizițiilor să-și asume o mai mare responsabilitate strategică.” (Sursa KPMG The Future of Procurement).

 

Fără îndoială, organizațiile se confruntă cu schimbări fără precedent și întreruperi care le amenință viabilitatea viitoare. Presiunile inflaționiste, extinderea cerințelor de reglementare, fluctuația prețurilor, un peisaj industrial în continuă evoluție datorită activității de fuziuni și achiziții și trecerea la prețuri bazate pe rezultate sunt toate forțele cheie care îi obligă pe liderii de achiziții să reevalueze strategiile.

Cum va putea însă Procurementul să navigheze printre aceste provocări?

Cu foarte mare dificultate și fără certitudinea rezultatului, fără o strategie pe termen mediu și lung. Rămânând într-o abordare tactică și reactivă a achizițiilor, centrată în jurul cererilor de achiziții, a reducerilor de preț, a comportamentelor interne disfuncționale, fără procese aliniate cu cerințele pe linie de conformitate, transparență și sustenabilitate, Achizițiilor le va fi dificil să își demonstreze valoarea și să își câștige autoritatea și guvernanța vitale procesului de transformare.

Potrivit studiului KPMG- The future of procurement, este nevoie de o transformare a modelului de operare a Achizițiilor, în ariile vitale ce țin de procese, personal, guvernanță, date, tehnologie, organizare și clienti.

Într-o lume în care “cumpărăturile se fac printr-o apasare de buton”, viitorul procurementului se întrevede, potrivit studiului KPMG, orientat către inovație, management al relațiilor cu clienții interni și furnizorii, centrat în jurul digitalizării, abordării analitice a activităților și a modelelor de operare agile.

Un set nou de cunoștințe, abilități și atitudini vor defini competențele personalului din achiziții. Noua generație de achizitori se așteaptă să fie implicată în strategie și inovație în categoriile de achiziție ce va permite urmărirea valorii și a rezultatelor activității dincolo de obiectivele de economisire.

Citește aici studiul complet al KPMG- The future of procurement, pentru o perspectivă cuprinzătoare asupra viitorului procurementului și a modului în care este posibilă transformarea perturbărilor în oportunități de creștere și avantaj competitiv.

Într-o manieră profesionistă, succintă și elocventă, studiul publicat de KPMG te vor purta prin întrebări și strategii practice de transformare a funcției de achiziții, abordând subiecte de interes precum:

  • Perturbatori care modelează viitorul
  • Cum ar trebui să răspundă CPO?
  • Achiziții centrate pe terți
  • Inovație de categorie
  • Achiziții centrate pe client
  • Informații, analize și platforme digitale
  • Forța de muncă a viitorului
  • Model de operare agil

Accesează aici studiul The future of procurement.

 

 

Autor: Alina Ioniță, CEO Purchasing Training SRL

Imagine: creative art.  

Share if you care


Articole asemănătoare


Când pământul de sub picioarele tale se mișcă, stai pe loc sau faci un salt înainte?

La fel ca și în realitate, găsim nisipuri mișcătoare și in Procurement, în organizații din diverse zone geografice. Filmele abundă […]

Studiu Deloitte: principalele riscuri care le afectează relațiile cu furnizorii

București, 6 noiembrie 2023 – Liderii globali consideră provocările geopolitice (61%), tendințele inflaționiste (46%) și preocupările legate de capacitatea de […]

Cele patru mari provocări ale procurementului de astăzi

În 2019, Ara Arslanian era numit, pentru al doilea an consecutiv, “2019 Pro to Know” by Supply and Demand Chain […]