Evaluarea performanței furnizorilor

Învață cele mai bune metode de evaluare a performanței furnizorilor pentru a construi parteneriate mai puternice și pentru a optimiza procesele de achiziție din compania ta.

“Într-un sens foarte real, există doar două roluri într-o organizație: furnizori și clienți. Toată lumea funcționează simultan în ambele roluri, fie în interiorul, fie în afara organizației. Prin urmare,succesul unei afaceri constă în calitatea relației dintre clienți și furnizori.”
Stephen Covey

De-a lungul timpului, termenii “aprovizionare” și “lanț” au devenit inextricabil legați, semnificația metaforei “lanț de aprovizionare” ajungând să favorizeze și în egală măsură, ignorată, să limiteze succesul relațiilor și performanței furnizorilor.

Metafora „lanțului de aprovizionare” evidențiază aspecte cheie ale colaborării cu furnizorii:

  • cooperarea în serie, fiecare jucător contribuind și adăugând valoare relației;
  • dependența mutuală, fiecare za din lanț fiind esențială pentru integralitatea și puterea întregului;
  • legătura dintre membri, valoarea fiind adaugată nu doar de fiecare element din lanț, dar și de calitatea relației dintre aceștia.

Totuși, nu toți furnizorii sunt egali, iar iar abilitatea de a-i clasifica în funcție de impactul lor asupra afacerii este crucială.

Identificarea și evaluarea furnizorilor care pot aduce beneficii substanțiale (heros), la cei care pot ajuta organizația să își atingă obiectivele (help) până la cei care pot provoca pierderi semnificative (hurt),  este esențială în contextul evaluării performanței, influențând în mod direct sănătatea financiară și stabilitatea operațiunilor organizației.

Vrei să transformi baza de furnizori într-un avantaj competitiv pentru organizația ta?

CURRICULA

  1. Introducere în managementul performanței și relațiilor cu furnizorii
  2. Înțelegerea scopului și beneficiilor evaluării performanței furnizorilor
    Explorarea impactului pozitiv al gestionării eficiente a performanței furnizorilor asupra succesului organizațional.
  3. Interdependențele între cumpărător și furnizor
    Analiza relațiilor de dependență și dezvoltarea unor strategii optime pentru securizarea aprovizionării.
  4. Clasificarea și segmentarea furnizorilor
    Metode de clasificare a furnizorilor în funcție de importanța lor strategică și impactul asupra afacerii.
  5. Definirea performanței așteptate de la furnizori
    Stabilirea criteriilor clare de performanță și așteptările specifice de la furnizori pentru a susține obiectivele organizației.
  6. Modele și instrumente de evaluare a performanței furnizorilor
    Utilizarea unor modele și tehnici pentru măsurarea și analiza performanței furnizorilor pe baza unor indicatori relevanți.
  7. Motivarea furnizorilor: tehnici și bune practici
    Identificarea modalităților de motivare a furnizorilor pentru a îmbunătăți colaborarea și performanța acestora.
  8. Dezvoltarea furnizorilor: strategii de îmbunătățire continuă
    Cum să sprijini furnizorii în dezvoltarea lor, pentru a crește valoarea adusă organizației.
  9. Spectrul relațiilor cu furnizorii: 
    Înțelegerea diferitelor tipuri de relații cu furnizorii și gestionarea eficientă a acestora pe termen lung.

TRAINER

Alina IONIȚĂ

Alina Ioniță, fondatoare Purchasing Training SRL, este unul dintre primii traineri români în managementul strategic al achizițiilor, prezentă în domeniu încă de pe vremea când importanța și rolul managementului strategic al achizițiilor abia se contura.

Prin programe de training și consultanță în domeniul achizițiilor strategice, Alina a contribuit activ la  fundamentarea achizițiilor din Romania pe baze moderne.

Expertiza ei este consolidată și susținită prin studii de specialitate și de cei peste 15+ ani de experiență practică în domeniul achizițiilor strategice în diferite companii și industrii. A administrat bugete de sute de milioane de euro, a generat economii de milioane de euro și a coordonat echipe și proiecte complexe de achiziții în corporații multinaționale.

În anul 2015 înființează compania Purchasing Training SRL și își dedică astfel activitatea susținerii specialiștilor din domeniul achizițiilor din mediul privat, prin programe de training, consultanță și mentoring. Printre clienții ei se numără companii importante din țară și de peste hotare.

În 2020, prin publicarea cărții Strategie, semnificație și sens în achiziții, devine primul autor roman de carte de procurement.

În anul 2023 lansează Procurement HUB, prima platformă din România de e-leraning în procurement, pentru profeșioniștii din mediul privat.

CUI SE ADRESEAZĂ

  • Specialiștilor Achiziții, responsabili de selecția, evaluarea și îmbunătățirea a relațiilor cu furnizorii.
  • Coordonatorilor de categorii de achiziții, ce supraveghează achizițiile strategice, având responsabilitatea de a evalua și de a negocia performanța furnizorilor pentru a maximiza valoarea și rezultatele categoriei.
  • Managerilor Achiziții, în scopul optimizării atât a  întregului lanț de aprovizionare dar și a eficienței și performanței departamentului de achiziții.
  • Specialist în Relații cu Furnizorii – Se concentrează pe construirea și menținerea relațiilor cu furnizorii, având nevoie de tehnici avansate de colaborare și evaluare a performanței acestora.
  • Managerilor de Proiect, implicați în coordonarea livrărilor și în asigurarea efectivității operațiunilor.

ABILITĂȚI DOBÂNDITE ÎN URMA TRAININGULUI

  • Clasificarea strategică a furnizorilor – identificarea și prioritizarea furnizorilor critici în funcție de impactul lor asupra afacerii.
  • Analiza performanței furnizorilor – utilizarea modelelor și indicatorilor cheie pentru a evalua eficiența și fiabilitatea furnizorilor.
  • Monitorizarea și îmbunătățirea continuă – dezvoltarea unui proces măsurabil de urmărire a performanței și implementare a măsurilor preventive și corective.
  • Planificarea relațiilor cu furnizorii – crearea unor strategii diferențiate pentru dezvoltarea relațiilor pe termen lung.
  • Optimizarea colaborării cu furnizorii – aplicarea tehnicilor de motivare și colaborare cu furnizorii pentru a maximiza valoarea parteneriatelor.
  • Dezvoltarea furnizorilor – sprijinirea furnizorilor pentru a-și îmbunătăți performanțele și a contribui mai eficient la obiectivele organizației.
Landing page PHUB03

DESPRE NOI

180° TRAINING

• Oferim cea mai amplă gamă de traininguri in domeniul achizițiilor strategice.
• Credem în specialiști, produsele noastre fiind elaborate de experți în domeniu.
• Dezvoltăm în permanență cursuri care să raspundă cât mai bine nevoilor profesioniștilor din achiziții, de la începători, la manageri și antreprenori.

360° CONSULTANȚĂ

• Diagnosticăm modul actual de organizare și funcționare al departamentului de Achiziții.
• Conducem o analiză a decalajelor situației actuale față de cele mai bune practici în achiziții.
• Elaborăm si adaptăm procedurile, simplificăm fluxuri, standardizăm documente, clarificăm responsabilități.

PUBLISHING HOUSE

STRATEGIE, SEMNIFICATIE SI SENS IN ACHIZITII,

Drumul  dinspre lantul de aprovizionare catre abordarea sistemica a achizitiilor

Prima carte de procurement scrisa de un autor roman.

PROCUREMENT HUB
PLATFORMA E-LEARNING

ProcurementHub.ro oferă răspunsuri și soluții la majoritatea provocărilor profesiei, multe dintre eleîmpărtășite de colegi și concurenți, dorința noastră fiind să creăm prin această revistă un cadru interactiv încare profesioniștii din achiziții private își împărtășesc experiența.

PROGRAMA CURSURI

Cel mai amplu spectru de resurse de educatie și dezvoltare pentru profesioniștii în achiziții din Romania.

Source – To Pay
Procesul strategic de selectare a furnizorilor
Negociere
si
psihologie in achizitii
Analiza
 
cheltuielilor
Managementul performanței și relațiilor cu furnizorii
modul II
Managementul
functiei
de achizitii
Managementul
categoriilor
de achizitii

Testimoniale

Planifică și execută evaluarea performanței furnizorilor în mod diferențiat, concentrându-te pe cei critici pentru succesul organizației; construiește relații bazate pe încredere, clarifică prioritățile și încurajează contribuția activă a furnizorilor în scopul reducerii riscurilor și maximizării valorii ce poate fi obținută din baza de furnizori!

YEARS
+ 0
SESSIONS
+ 0
TRAINEES
+ 0
COMPANIES
+ 0

PORTOFOLIU

CONTACT

PROCUREMENT HUB SRL
CUI 46320003
J29/1665/2022

Tel: 0040 723 302 646
Email: alina.ionita@purchasingtraining.ro

PURCHASING TRAINING SRL
CUI 34378214
J40/4658/2015

Tel: 0040 723 302 646
Email: alina.ionita@purchasingtraining.ro