campaniesageata

De la Îndoială la

Încredere în Achiziții:

5 pași de analiză a cheltuielilor pentru succesul profesional în achiziții

Însusește-ți elementele esențiale de analiză a cheltuielilor cu achizițiile, pentru a putea determina compatibilitatea ta cu organizația din care faci parte!

De ce este important să cunoști elementele de bază ale cheltuielilor cu achizițiile?

În domeniul dinamic al procurementului, un sentiment puternic al stimei de sine este crucial pentru reușita profesională a unui specialist achiziții.

Această încredere îți dă putere să navighezi printre creșteri de prețuri și lipsă de stocuri, îți oferă susținere în negocieri complicate și îți întărește curajul de a susține standardele etice în achiziții.

Și, deși uneori ești conștient de valoarea proprie, acumulată prin cunoștințe și experiență, în context organizational, nu întotdeauna aceasta este recunoscută, validată sau apreciată.

Nu în puține situații apare reticența din partea superiorilor, lipsa de colaborare din partea clienților interni, lipsa de asumare a colegilor din alte departamente. Ceea ce poate conduce, în timp, chiar și pentru specialistul achiziții experimentat, la momente de îndoială față de propriile competențe, la erodarea stimei față de sine și față de profesie în general.

Ai nevoie de o fereastă
prin care să privești cheltuielile cu achizițiile
pentru a putea aprecia:

statutul Achizițiilor în cadrul companiei și, în consecință, a posibilităților de dezvoltare în acest domeniu;

diversitatea și anvergura proiectelor de achiziții, anticipând astfel nivelul de motivație și satisfacție profesională;
amplitudinea cheltuielilor adresabile de către achiziții, amplificând expunerea, imaginea și reputația specialistului achiziții.

Știu cum este să te simți, uneori, “nobody” într-o profesie pe care o iubești. Și știu și cum să ajungi “somebody” în procurement.

Alina Ionita procurement

Sunt Alina Ioniță, trainer, consultant de afaceri și autor de carte în domeniul achizițiilor profesioniste. 

După un parcurs provocator, în care am traversat toate etapele frustrante și umilitoare ale începuturilor departamentului de achiziții, trecând prin numeroase implementări istovitoare pana la momentul atingerii unui statut reputațional de elită în procurement, am simțit nevoia de a contribui la cresterea vizibilitatii acestei profesii și a influenței în cadrul organizatiei, de a-i dezvălui potențialul, de a susține educația si dezvoltarea profesionistilor in achiziții din mediul privat.

Astfel, în 2013, am înființat Purchasing Training SRL, cautand ca, prin produsele si serviciile dezvoltate, sa  ofer specialiștilor în achiziții din mediul privat concepte si tehnici de top din acest domeniu, resurse de dezvoltare personala și perspective noi de crestere profesionala.

Printr-o curriculă ce conține mai bine de șapte tipologii de programe de training, susținute pentru mai mult de 1000 cursanți și 250 companii, derulând mai bine de 150 de sesiuni de curs, am reușit într-o măsură semnificativă acest scop.

În 2017 am demarat programele de consultanță personalizată în achiziții, incluzând etape de audit, transformare, implementare și suport pentru companiile din mediul privat.

În plină pandemie, în 2020, când programele de training au fost in mare măsură suspendate, am reușit să ajung în continuare la specialiștii în achiziții prin cartea Strategie, Semnificație și Sens în Achiziții, drumul dinspre lanțul de aprovizionare către abordarea sistemică a achizițiilor”.

Iar acum, proaspăt ieșită din cuptor, completeaz spectrul serviciilor educaționale dedicate specialiștilor în achiziții prin lansarea platformei ProcurementHUB, unde vei putea avea acces la cursuri în format e-learning, studii, interviuri, articole și previziuni.

Prin 5 analize de bază ale cheltuielilor cu furnizorii, poți aprecia:

  • Gradul de susținere al managementului față de practicile profesioniste de achiziții
  • Deschiderea către colaborare și cooperare a clienților interni
  • Expunerea în proiecte motivante, corelate cu experiența profesională
  • Măsura în care procurementul poate influența obiectivele companiei
  • Climatul etic, echitabil, impartial în achiziții

Accesează cursul și parcurge cei 5 pași de analiză a cheltuielilor pentru succesul profesional în achiziții

Pasul 1: Achiziții directe vs achiziții indirecte

Pasul 2: Achiziții noi vs achiziții recurente

Pasul 3: Clasificarea categoriilor de achiziții

Pasul 4: Categorii în scopul Departamentului de achiziții

Pasul 5: Cheltuielile neautorizate

Cursul conține elementele esențiale de analiză de ansamblu a cheltuielilor cu achizițiile, în scopul conștientizării și utilizării acestora de către specialistul achiziții, având ca scop final imbunătățirea statutului achizițiilor în organizație, a gradului de susținere a conducerii față de achiziții, a potențialului de obținere a cooperării clienților interni, a recunoașterii și aprecierii din partea acestora pentru specialistul achiziții, determinant al stimei de sine și satisfacției profesionale și personale.

Atât din experiența personală, ca și specialist achiziții cât și din cea de trainer, din ultimii 10 ani, am învățat un lucru important pentru evoluție și stima de sine: poți alege schimbarea fie în organizatie fie din organizatie.
În ambele situații ai nevoie de vizibilitate asupra cheltuielilor, de un plan, de o strategie clară.

Iată ce vei primi după ce te abonezi:

Acces gratuit la cursul în format e-learning:

Analiza de ansamblu a cheltuielilor cu furnizorii

Acces gratuit în secțiunea Articole

Acces gratuit Interviuri

Access gratuit Previziuni

Newsletter regulat cu noile aparitii editoriale

Descoperă în ce tip de organizație, cu ce structură de cheltuieli și categorii de achiziții este optim pentru tine să profesezi

În fiecare zi vei primi un email cu un video inregistrat în care vei avea toate lucrurile explicate clar și concret:

  1. A fi extraordinar nu ține doar de tine, ci și de contextul în care profesezi
  2. Achiziții directe vs. indirecte: luarea deciziilor informate de cariera
  3. Exploarea echilibrului: atracția achizițiilor noi și confortul achizițiilor recurente
  4. De la haos la claritate:arta clasificării categoriilor de achiziții
  5. Preluarea controlului: beneficiile cheltuielilor în scopul achizițiilor
  6. Banii contează: prevenirea cheltuielilor neautorizate.

Analiza cheltuielilor reprezintă un pilon esențial în consolidarea stimei de sine a profesioniștilor în achiziții. Prin analiza meticuloasă a datelor și prin dezlegarea tiparelor de cheltuieli, profesioniștii în achiziții pot lua decizii informate, pot optimiza fluxurile interne și relațiile interdepartamentale și pot identifica oportunități de economisire.

Pe măsură ce valorifică puterea analizei cheltuielilor pentru a-și întări capacitatea de luare a deciziilor, profesioniștii în achiziții își construiesc o cale către o mai mare siguranță de sine și mândrie profesională, cimentându-și poziția de arhitecți indispensabili ai eficienței economice

CONTACT

PROCUREMENT HUB SRL
CUI 46320003
J29/1665/2022

Tel: 0040 723 302 646
Email: alina.ionita@purchasingtraining.ro