PURCHASING CUBE Analiza cheltuielilor cu achizițiile

Webinarul ofera o perspectivă cuprinzătoare asupra cheltuielilor cu bunurile și serviciile achiziționate, asupra spend-ului furnizorilor și  bugetelor departamentelor solicitante în scopul identificării strategiilor optime de achiziții care conduc reduceri și evitări de costuri, la îmbunătățirea eficienței proceselor și performanței generale aleDepartamentului Achiziții.

Curs E-learning

“Obiceiul economisirii este în sine o educație: încurajează fiecare virtute, cultivă un sens al ordinii, îndeamnă la chibzuință, la prevedere și astfel extinde mintea”.  T.T. Munger

Existența unui program activ de reduceri de costuri nu mai este o opțiune pentru companiile care vor sa rămână competitive pe termen lung.

Necesitatea controlului și reducerii costurilor este esențială pentru atingerea obiectivelor de profitabilitate ale companiilor, mai ales într-un context economic în care cererea, în exces față de ofertă, este satisfăcută la costuri și în termene de livrare semnificativ majorate, ce pun sub semnul incertitudinii capacitatea de realizare a planurilor de producție și a țintelor de vânzări.

Cu toate acestea, reducerea costurilor nu este întotdeauna o sarcină simplă. Unele costuri sunt fixe, altele sunt critice pentru operațiuni, iar altele ar putea fi eradicate doar pentru a apărea într-o altă formă, în altă arie a organizației. Pentru a reduce cât mai eficient cheltuielile cu furnizorii, este nevoie de o strategie de reducere a costurilor, ce apelează nu numai la negocieri agresive cu furnizorii, ci vizează îmbunătățirea proceselor, reducerea risipei, adresarea riscurilor comerciale, contractuale și operaționale, asigurându-se că noi cheltuieli nu se strecoară pentru a le înlocui pe cele vechi.

Pentru departamentele de Achiziții preocupate de performanță, urmărirea, măsurarea și raportarea reducerilor de costuri într-o manieră inteligibilă, plauzibilă și transparentă pentru companie, aduc atât vizibilitate asupra performanței achizițiilor, cât și întărirea statutului și reputației în cadrul companiei.

CURRICULA

MODULUL I: Analiza macro a cheltuielilor cu achizițiile

  • Clasificarea cheltuielilor de achiziții: achiziții directe vs achiziții indirecte; achiziții noi vs achiziții modificate; clasificarea arborescentă a categoriilor de achiziții.
  • Spend Under Management- definirea cheltuielilor adresabile de către achiziții și a cheltuielilor neautorizate;
  • Maverick Spend: breșe de pierderi financiare din cheltuielile neautorizate, tipologii, soluții de diminuare ale maverick spend;
  • Planul anual de achiziții

MODULUL II: Analiza tridimensionala a cheltuielilor

  • Ce este analiza tridimensonala a cheltuielilor?;
  • Analiza cheltuielilor la nivel de companie;
  • Analiza cheltuielilor la nivel de categorie de achiziție;
  • Analiza cheltuielilor la nivel de furnizor;
  • Optimizarea bazei de furnizori;
  • Dificultați în implementarea Spend Analysis;
  • Beneficii ale analizei cheltuielilor.

MODULUL III: Calculul și raportarea reducerilor și evitărilor de costuri (CR/CA)

  • Considerente generale ale programelor de reducere a costurilor
  • Definirea reducerilor și evitărilor de costuri
  • Formule de calcul ale reducerilor de costuri
  • Formule de calcul ale evitărilor de costuri
  • Raportarea reducerilor și evitărilor de costuri
  • Înregistrarea CR/CA inițiale și actualizărilor specifice raportărilor.

MODULUL IV: Analiza financiară a cheltuielilor: CAPEX vs. OPEX

  • Achizitii tip “OPEX” (operating expenditure) pentru activitatea curenta a companiei.
  • Achizitii tip “CAPEX” (capital expenditure / investitii) si ACHIZITII tip „ÖPEX”
  • CLASIFICAREA COSTURILOR – variabile si fixe
  • VIZIUNE DE ANSAMBLU: Sistem integrat de obiective, strategii, bugete ale firmei
  • Relatii intre departamentele firmei

TRAINERS

Alina IONIȚĂ

Alina IONIȚĂ

Alina Ioniță, fondatoare Purchasing Training SRL, este unul dintre primii traineri români în managementul strategic al achizițiilor, prezentă în domeniu încă de pe vremea când importanța și rolul managementului strategic al achizițiilor, ăn România, abia se conturau.

Prin programe de training și consultanță în domeniul achizițiilor strategice, Alina a contribuit activ la  fundamentarea achizițiilor din Romania pe baze moderne.

Expertiza ei este consolidată și susținită prin studii de specialitate și de cei peste 15+ ani de experiență practică în domeniul achizițiilor strategice în diferite companii și industrii. A administrat bugete de sute de milioane de euro, a generat economii de milioane de euro și a coordonat echipe și proiecte complexe de achiziții în corporații multinaționale.

În anul 2015 înființează compania Purchasing Training SRL și își dedică astfel activitatea susținerii specialiștilor din domeniul achizițiilor din mediul privat, prin programe de training, consultanță și mentoring. Printre clienții ei se numără companii importante din țară și de peste hotare.

În 2020, prin publicarea cărții Strategiesemnificație și sens în achiziții, devine primul autor roman de carte de procurement.

În anul 2023 lansează Procurement HUB, prima platformă de e-learning în procurement, destinată profesioniștilor din achiziții din mediul privat

Expertiza ei este consolidată de studii de specialitate în economie, achiziții, economie comportamentală, coaching și NLP.

CUI SE ADRESEAZĂ

  • Managerilor de achiziții
  • Managerilor financiari
  • Specialiștilor de achiziții seniori
  • Liderilor de categorii de achiziții
  • Managerilor de proiect responsabili de reorganizarea proceselor de achiziții

OBIECTIVE DE INVATARE

Cursul prezintă modalități de clasificare și interpretare a cheltuielilor cu bunurile și serviciile achiziționate, în scopul conștientizării și facilitării deciziei asupra:

prezintă modalități de clasificare macro și interpretare a cheltuielilor cu bunurile și serviciile achiziționate, în scopul conștientizării și facilitării deciziei asupra:

  • Impactului în profit a cheltuielilor cu achizițiile
  • Statutul, autoritatea Procurement-ului in cadrul companiei
  • Rolului de conformitate sau a rolului strategic organizațional
  • Diversității și anvergurii proiectelor de achiziții
  • Categoriilor de achiziții cu cele mai mari oportunități de reduceri de costuri
  • Categoriilor adresabile, în scopul Departamentului de achiziții
  • Măsurilor de reducere a cheltuielilor neautorizate
  • Tipului optim de cheltuială: CAPEX sau OPEX?

Modalitățile de analiză și interpretare a datelor urmăresc să ofere răspuns la întrebări de tipul:

  • Care este valoarea totala anuala cheltuita de catre fiecare titular de buget?
  • Care sunt categoriile cu cel mai mare spend?
  • Care dintre categorii ofera oportunitati pentru reducerea de costuri?
  • Care sunt furnizorii cu cel mai mare impact in spendul total?
  • Cum poate fi optimizată baza de furnizori, în scopul generării valorii maxime?
  • Ce procent din spend este acoperit de contracte?
  • Care este spendul realizat din contract?
  • Ce procent din spend este acoperit de comenzi?

DESPRE NOI

180° TRAINING

  • Oferim cea mai amplă gamă de traininguri in domeniul achizițiilor strategice.
  • Credem în specialiști, produsele noastre fiind elaborate de experți în domeniu.
  • Dezvoltăm în permanență cursuri care să raspundă cât mai bine nevoilor profesioniștilor din achiziții, de la începători, la manageri și antreprenori.

360° CONSULTANȚĂ

  • Diagnosticăm modul actual de organizare și funcționare al departamentului de Achiziții.
  • Conducem o analiză a decalajelor situației actuale față de cele mai bune practici în achiziții.
  • Elaborăm si adaptăm procedurile, simplificăm fluxuri, standardizăm documente, clarificăm responsabilități.

SUPPLY ESSENCE PUBLISHING HOUSE

  • Supply Essence Publishing House este o editură independentă care are ca scop ridicarea standardelorprocurementului din România.
  • Propunem cărți destinate profesioniștilor din purchasing, concepute pentru a satisface nevoia de informare încreștere constantă.

PROCUREMENT HUB
ONLINE MAGAZIN

ProcurementHub.ro oferă răspunsuri și soluții la majoritatea provocărilor profesiei, multe dintre eleîmpărtășite de colegi și concurenți, dorința noastră fiind să creăm prin această revistă un cadru interactiv încare profesioniștii din achiziții private își împărtășesc experiența.

PROGRAMA CURSURI

Cel mai amplu spectru de resurse de educatie și dezvoltare pentru profesioniștii în achiziții din Romania.

Source – To Pay
Procesul strategic de selectare a furnizorilor
Negociere
si
psihologie in achizitii
Analiza
 
cheltuielilor
Managementul performanței și relațiilor cu furnizorii
modul II
Managementul
functiei
de achizitii
Managementul
categoriilor
de achizitii
YEARS
+
SESSIONS
+ 0
TRAINEES
+ 0
COMPANIES
+ 0

PORTOFOLIU

CONTACT

PROCUREMENT HUB SRL
CUI 46320003
J29/1665/2022

Tel: 0040 723 302 646
Email: alina.ionita@purchasingtraining.ro

PURCHASING TRAINING SRL CUI 34378214 J40/4658/2015 Tel: 0040 723 302 646 Email: alina.ionita@purchasingtraining.ro